סגירת תיק פלילי: לא כל חשד צריך להסתיים בכתב אישום

אחוז ההרשעות במדינת ישראל נחשב גבוה במיוחד. על פי נתונים שהתפרסמו בשנים האחרונות אחוז ההרשעות עומד על בין 84% ל-98.5%, תלוי במקור המפרסם. בפרקליטות טוענים לאחוזים נמוכים יותר, בעוד מכוני מחקר שונים טוענים שהנתונים מתקרבים ל-100%.

כך או כך, לקוחות רבים שהגיעו אלינו כלל לא היו צריכים לעמוד בפני כתב אישום כיוון שמשרדנו הצליח להביא לסגירת התיק הפלילי עוד קודם לכן. מדובר על הליך מורכב הדורש ניסיון רב של עורך דין פלילי המומחה בתחום.

בסעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי נכתב על סגירת תיק פלילי ועל העילות שיכולות להביא אליו: חוסר ראיות, נסיבות שאינן מתאימות להעמדה לדין והיעדר אשמה. כאן המקום לציין כי קיימת אפשרות נוספת – סגירת תיק בהסדר מותנה.

אנו חותרים לכך שהתיק ייסגר מחוסר אשמה, כך שכל רישום במשטרה נמחק והחשוד הופך מחשוד לאדם שלא דבק רבב במעשיו ואין כל תיעוד פלילי ברשויות. אולם, הדבר לא תמיד אפשרי ובמקרים רבים גם סגירת תיק בכל אחת מהעילות המנויות לעיל, היא תוצאה מצוינת, שכן התיק הפלילי נסגר בסופו של יום, מבלי שהחשוד נשפט והורשע בבית המשפט.

בשלב זה אנו מדגישים בפני החשוד את החשיבות שבהליך השימוע, אשר לאחריו אנו שואפים כי יוחלט לסגור את התיק הפלילי ולא להגיע למצב של הגשת כתב אישום. פנייה לעו"ד פלילי מנוסה, שמייצג את החשוד בשימוע, עשויה לחסוך עוגמת נפש רבה ונזק עתידי בכל הקשור לחירותו של האדם ולביטחון התעסוקתי שלו. 

גם אם שימוע לא גורם בסופו של דבר לסגירת התיק הפלילי, קיימת אפשרות שיוגש כתב אישום קל הרבה יותר ממה שהמשטרה והפרקליטות התכוונו להגיש לפני השימוע. כלומר, הפנייה לעורך דין פלילי המומחה בתחומו קריטית במקרה הזה.

משרדנו טיפל בהצלחה וממשיך לשרת לקוחות הזקוקים לסגירת תיק פלילי. ניסיונו של עו"ד איתמר פלג שצבר במרוצת השנים, לרבות הניסיון שצבר בפרקליטות, נותן לו נקודת מבט ייחודית ובאמצעות "ארגז הכלים הפלילי" שצבר לאורך השנים, הוא מטפל בכל לקוח ללא פשרות, בעקשנות, מקצועיות ודיסקרטיות מלאה. 

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן