תקיפת שוטרים

תקיפת שוטרים

תפקידה של המשטרה בישראל היא אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי וביטחון הפנים מדינתי. בתוך כך, אמונה המשטרה בין היתר על שמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל, מניעת פשיעה וגילוי האמת. מכאן, קיים צורך לשמור על עובדיה ולאפשר להם לבצע את עבודתם. 

יחד עם זאת, במסגרת היחסים הרגישים והמורכבים לעיתים בין השוטר לאזרח, פערי הכוחות נוטים לטובת השוטר באופן מובנה. במקרים של הסלמה או אלימות, ישנה תחושה כי גרסת השוטרים תימצאנה אמינה יותר אף אם אינה כזו. כתוצאה מכך, אזרח עלול למצוא עצמו עומד לדין פלילי ואף מורשע בתקיפת שוטרים, מה שיסכן אותו בעונשים כבדים ובהם ריצוי מאסר בפועל ממש.

סעיף 273 לחוק העונשין קובע כי "התוקף שוטר והתקיפה קשורה למילוי תפקידו כחוק או אדם אחר העוזר לשוטר כשהשוטר ממלא תפקידו כחוק, דינומאסר עד שלוש שנים ולא פחות מחודש ימים."

בנוסף, סעיף 274 לחוק העונשין קובע כי אם התקיפה בוצעה כדי להכשיל את השוטר בתפקידו/ למנוע או להפריע לו מלמלאו או אם התוקף היה מזויין בנשק חם או קר או אם התקיפה היתה בצוותא של יותר משני אנשים, דינו של התוקף מאסר עד חמש שנים ולא פחות משלושה חדשים.

כפי שניתן לראות, המחוקק נוקט בגישה מחמירה בנוגע לעבירה של תקיפת שוטרים כאשר הרף המינימלי הוא חודש מאסר בפועל ועד חמש שנות מאסר. 

כדי להרשיע אדם בתקיפת שוטר, יש לוודא כי התוקף היה מודע, בטרם התקיפה, שהמותקף הינו שוטר. בין היתר, זיהוי זה יכול להתקיים ע"י סימני זיהוי כדוגמת מכשיר קשר, אקדח או אזיקים, תעודת שוטר והזדהות כשוטר. במצבים בהם מדובר בתקיפת שוטר מבלי שיש כל סממן להיות המותקף שוטר ובהיותו בלבוש אזרחי, לא תיחשב העבירה כתקיפת שוטר. בהקשר זה, אדם המתלווה לשוטר ומבוצעת תקיפה כלפיו, תיחשב תקיפתו כתקיפת שוטר ממש. 

אירועים של תקיפת שוטרים נבחנים ביתר שאת בידי בתי המשפט וניתן משקל משמעותי לנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, לצורך הכרעה בשאלת הזיכוי או ההרשעה וכן לשאלת הענישה. 

מכאן, נדרשת הכנה מקצועית מוקדמת ככל הניתןהחל מליווי משפטי צמוד כבר בשלב החקירה, המשך בהליך הפלילי עצמו תוך שימת דגש על אופן הצגת העובדות וכלה בשלבים הסופיים, בפרט הטיעון לעונש. 

משרדנו בעל ניסיון עתיר בליווי חשודים ונאשמים בתקיפת שוטרים ומעניק ליווי משפטי הדוק לאורך כל ההליך, פועל בנחישות, יצירתיות והתמדה, עד להשגת התוצאה המקלה והטובה ביותר עבור כל לקוח אישית, כאילו היה הלקוח היחיד במשרד. 

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן