גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות

אדם אשר נטל סיכון בלתי סביר בכך שעשה מעשה שהוביל למותו של אדם אחר ובנוסף, לא היה מודע לכך שפעולתו תוביל לתוצאה הקטלנית מקום בו אדם מן היישוב כן היה מודע, יואשם בגרימת מוות ברשלנות. בהתאם לסעיף 304 לחוק העונשין, דינו של אותו אדם שלוש שנות מאסר. 

ע"פ רוב, אנשים נורמטיביים הם המוצאים עצמם עומדים לדין בגין גרימת מוות ברשלנות, בין אם בעקבות מעשה שהוביל למות אדם שנעשה בחיי השגרה, לבין אם מדובר במעשה שנעשה במסגרת העבודה. שאלת ההעמדה לדין אינה תמיד ברורה ולצורך הכרעה בשאלה, נבחנים ונשקלים שיקולים רבים, ביניהם: מאפיינים ייחודיים של העושה: האם מדובר באדם מוגבל? האם מדובר באדם בעל מקצוע? האם הייתה חריגה מסמכות? באיזו מידה היה אפשר לצפות את התוצאה הקטלנית או החבלה בעת ביצוע המעשה או המחדל? האם העושה היה מודע לטיב ולנסיבות התנהגותו ולסיכון שיצר? ועוד כהנה וכהנה שאלות שתשובתן תספק אינדיקציה לגבי קיומה של אחריות פלילית כנגד אדם החשוד בגרימת מוות ברשלנות. 

עבירות ההמתה ברובן הן החמורות שבספר החוקים. לצידן, עונשי מאסר ממושכים ביותר עד מאסר עולם כעונש חובה ומשכך, יש חשיבות גדולה ביותר בבחירת עו"ד המתמחה בעבירות אלה. עו"ד פלג מעניק ליווי אישי ומקצועי הדוק החל משלבי טרום החקירה, החקירה והליכי המעצר, דרך ניהול ההליך וייצוג בבית המשפט, בקשות ביניים וכלה בהגשת ערעורים, ביצירתיות, מקצועיות, נחישות והתמדה, תוך העמקה בפרטים ושמירה מוחלטת על חיסיון ופרטיות הלקוח, עד השגת התוצאה הטובה ביותר עבורו. 

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן