העלבת עובד ציבור

העלבת עובד ציבור

עובדי הציבור נדרשים לניהולה התקין של מדינת ישראל כמדינת חוק, יהודית ודמוקרטית. בין עובדי הציבור, כידוע, נמנים רופאים, עובדי ממשלה, עובדי רשויות מקומיות, עובדי ביטוח לאומי, מורים, פרקליטים, שוטרים, סוהרים ועוד ועוד אשר עבודתם בד"כ נעשית מול הציבור. 

בהתאם לכך, מטבע עבודתם, עובדי הציבור חשופים לביקורת ישירה ומידית על מעשיהם. משכך, נדרשת הגנה בדין הפלילי, על מנת שאותה ביקורת לא תגלוש לכדי העלבתם על רקע מילוי תפקידם ובכך תיפגע עבודתם בשירות הציבור.

מאידך, הגנה זו יוצרת מתחים למול חופש הביטוי שהינה זכות בסיסית במשטר דמוקרטי ומכאן, נדרשת בדיקה מדוקדקת וזהירה של כל מקרה לגופו, ולוודא, שאין המדובר בסתימת פיו של אזרח מצד הרשויות ו/או ניסיון להימנע מביקורת ציבורית וכי אכן מדובר בעבירה פלילית.

סעיף 288 לחוק העונשין, קובע כי "המעליב בתנועות, במלים או במעשים, עובד הציבור, או דיין או פקיד של בית דין דתי או חבר ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, תשכ"ט-1968, כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם, דינומאסר ששה חדשים.

לצורך קיומו של הסעיף, על מעשה ההעלבה להתבצע בתנועות, מילים או מעשים, כלפי עובד ציבור, בזמן שהוא ממלא את תפקידו או בנוגע למילוי תפקידו ומעשה ההעלבה, נבחן מבחינה אובייקטיבית. בתוך כך, על המעליב להיות מודע לטיב מעשה ההעלבה ולנסיבותיו. 

משרדנו בעל ניסיון עתיר בליווי חשודים ונאשמים בעבירה של העלבת עובדי ציבור ומעניק ליווי משפטי אישי והדוק לאורך כל ההליך ופועל בנחישות, יצירתיות והתמדה, עד להשגת התוצאה המקלה והטובה ביותר עבור כל לקוח אישית, כאילו היה הלקוח היחידי במשרד. 

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

למאמר הקודם
דילוג לתוכן