עבירות סמים

למרות מגמת הלגליזציה העולמית ועל אף השימוש הרווח באוכלוסיה – כל סוגי הסמים לרבות הקנאביס, עדיין מוגדרים בישראל כסמים מסוכנים שהשימוש בהם אסור, למעט למחזיקי רישיון לשימוש רפואי. 

פקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג-1973 מעגנת את האיסורים שבשימוש בסמים וקובעת עונשי מאסר ממושכים בגין העבירות השונות כדוגמת החזקה, אספקה סחר, ייבוא, ייצוא, גידול, הכנה, הפקת סם ועוד כמפורט בפקודה.

סוגי עבירות סמים

עם זאת, קיימת אבחנה בין סוגי הסמים, כמותם ואופן החזקתם וכפועל יוצא באופן הטיפול ע"י המשטרה והרשויות. כך לדוגמה, החזקת קנאביס במשקל של עד 15 גרם ו/או קוקאין עד משקל של 0.3 גרם תיחשב ע"פ הפקודה "לצריכה עצמית" וכל כמות מעבר לכך, תיחשב "שלא לצריכה עצמית" אלא אם יוכח אחרת. עוד קיים הבדל אם אדם גידל שתיל קנאביס אחד לבין אם גידל עשרה ו/או אם החזיק כמות סם בצנצנת או בשקיות מחולקות, שכן הדבר מלמד על כוונת הפצה. נתונים אלו ורבים אחרים חשובים מאוד לצורך סיווג העבירה, קביעת מידת חומרתה ואת הענישה בגינה.

בשנים האחרונות קיימת תופעה נרחבת והיא ביצוע עבירות סמים בידי אנשים כמו תיווך, הספקה ואף סחר בסם, אף מבלי שאלה מודעים שביצעו עבירה כה חמורה. תופעה זו רווחת בעיקר בקרב חברים ובשיחות בין משתמשים באפליקציות "ווטסאפ", "טלגרם", "סיגנל", "ווייר" וכיוצ"ב ואין להקל ראש בחקירת משטרה העלולה להתקיים בהקשר לעבירות אלה, בהיעדר יכולת לדעת לאן חקירה מעין זו תוביל. 

 

על מנת להרשיע אדם בעבירת סם, אין הכרח לתפוס את הסם עצמו ופעמים רבות תופסת המשטרה טלפונים סלולריים, מחשבים, מסמכים, גובה עדויות ועוד, המשמשים כראיות מפלילות בדבר פעילות פלילית הקשורה בסם או בכלל, ומהוות בסיס מספיק לצורך העמדה לדין והרשעה. מכאן, מתחייבת "פעולה נגדית" יזומה, נחושה ומקצועית בידי עו"ד פלילי שמטרתה מניעת הגשת כתב אישום, על ידי בחינת חוקיות פעולת התפיסה והצבעה על כשלים בהתנהלות המשטרה שיובילו לפסילת הראיות שנתפסו. 

הניסיון של משרד עורכי דין איתמר פלג בעבירות סמים

ואולם, באם מוגש כתב אישום בסופו של יום, ניתן לנהל את התיק ולהילחם על חפות ומאידך, ניתן להגיע לעסקת טיעון מקלה עם הפרקליטות או יחידת התביעות. 

עו"ד פלג שם דגש ועוסק באופן ספציפי בעבירות סמים על כל סוגיהן, מהקלות עד החמורות ביותר. משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם מומחים לצרכי חוות דעת מקצועיות בתחומים שונים ולרבות הסמים, סייבר, קרימינולוגיה, בוחני תנועה ועוד, וזאת במטרה לשכנע את הגורם הרלוונטי בצדקת גרסתו.

משרדנו מלווה את לקוחותיו באופן אישי ודיסקרטי בכל שלבי ההליך, החל מהחקירה והליכי המעצר, דרך ניהול המשפט ו/או מו"מ עם התביעה, וכלה בשלבים הסופיים של הטיעון לעונש, הערעור ועדת שחרורים וכן בהליכי הסגרה וחנינה ככל שישנם.  

משרד פלג ושות' דוגל במצוינות ולחימה בלתי מתפשרת, חשיבה ביקורתית היורדת לשורש הבעיה תוך מציאת פתרונות יצירתיים למצבים מורכבים, עבור כל לקוח באופן פרטני. 

לקוחות המשרד נהנים מניסיונו עתיר השנים של עו"ד פלג בתחום הסמים והיותו בוגר פרקליטות מחוז מרכז, וביכולתו לנתח כל תיק לעומקו, לאורכו ולרוחבו, תוך קריאת המפה הראייתית והכרת שיקולי התביעה.  

בין לקוחות המשרד, נמנים רופאים, פסיכולוגים, עורכי דין, אנשי כוחות הביטחון, עובדי רשויות ומדינה, נוער, וכן אנשים שזוהי הסתבכותם הראשונה עם החוק וכאלו שלחובתם עבר פלילי.

הדחת קטין לשימוש בסם

אדם האחראי על קטין ומאפשר לו להשיג סם או להשתמש בו, או מי שמשדל קטין להשיג סם מסוכן או להשתמש בו, מדיח את הקטין להשתמש בסם ועלול לעמוד לדין פלילי. המדובר בעבירה חמורה אשר החוק קובע עונש של עד 25 שנות מאסר בגינה ובתי המשפט גם משיתים קנסות כבדים.

עם זאת, במקרים מסוימים, גם עבירה חמורה מסוג זה עשויה להימצא כמתאימה לטיפול בהיבט שיקומי וכפועל יוצא להפחתה משמעותית בענישה ואף לסיום ההליך ללא הרשעה. 

עו"ד פלג בעל ניסיון עשיר בייצוג בעבירות סמים בכלל והדחת קטין בפרט, על כל שלבי ההליך, החל משלב החקירה, דרך ניהול המשפט, טיעונים לעונש ובערעור. 

צרו קשר בהקדם וקבעו פגישת ייעוץ עוד היום.

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן