ייצוג בהליך שימוע

בהתאם לסעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי, לכל אדם החשוד בעבירה מסוג פשע בישראל, עומדת הזכות לשכנע את רשות התביעה להימנע מהגשת כתב אישום כנגדו. על הפרקליטות או יחידת התביעות המשטרתיות ליידע את החשוד על זכות זו במסגרת "מכתב יידוע" שנשלח לביתו, ועל החשוד לממש את הזכות בתוך 30 ימים ממועד קבלת המכתב.  

הליך השימוע מהווה זכות יסוד המגלם פוטנציאל לשנות באופן דרמטי את פני ההליך הפלילי. פעמים רבות, מימוש הזכות מוביל לסגירת התיק הפלילי ובכך לחיסכון בעוגמת הנפש שבניהול הליך ארוך ומייגע ועשוי אף להציל חשוד מעונשי מאסר ממושכים. במקרים אחרים, ניתן באמצעות מימוש זכות השימוע לשכנע את רשות התביעה לשנות את העבירה המיוחסת לחשוד לעבירה קלה יותר, וכפועל יוצא מכך, להמתקת עונשו. 

מה בין זכות השימוע לבין חקירת המשטרה?

אדם המצוי בחקירה במשטרה, נתון למניפולציות ותרגילי חקירה מצד החוקרים שפועלים מתוך אינטרס לאסוף ראיות נגדו ולהשפיע על תודעתו. מדובר בסיטואציה לא נעימה הגורמת לבלבול ולחץ רב בה הנחקר עלול לשגות ולמסור אינפורמציה שתסבך אותו, גם אם לא עשה דבר. זכות השימוע, היא בעצם ההזדמנות הראשונה של החשוד לתקוף את אותן החשדות שהוטחו בו, באמצעות עורך דין, בצורה מקצועית ויסודית, על ידי העלאת טיעונים עובדתיים ומשפטיים המגובים בראיות מטעמו ולשכנע בדרך זו את התביעה מדוע עליה להימנע מהגשת כתב אישום נגדו.

 

ישנה חשיבות גדולה בבחירת הטיעונים הנטענים בשימוע וחשיבות מכרעת עוד יותר, במימוש זכות זו באמצעות עורך דין פלילי. 

עו"ד איתמר פלג בעל ניסיון רב בניהול הליכי שימוע ולזכותו זקופות הצלחות רבות, לעיתים כנגד כל הסיכויים, בשכנוע רשויות התביעה להימנע מהגשת כתבי אישום כנגד לקוחותיו. 

בהיותו בוגר פרקליטות, מכיר עו"ד פלג את שיקולי התביעה "ממקור ראשון" ובכך, נהנים לקוחותיו מיתרון משמעותי בהבנה כיצד נראה התיק מנעלי התביעה.

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן