שוחד

עבירות של מתן או קבלת שוחד ולרבות תיווך לשוחד, הן עבירות פליליות ושגורות בפי העם כ"שחיתות שלטונית".

עבירת השוחד יכולה להתבטא במתן או קבלת כסף או שווה כסף, מינוי, קידום בתפקיד, מימון חופשה, מתנה, מין ובעצם בכל דרך שבה טובת הנאה כלשהי ניתנת לנושא משרה, בתמורה לקבלת דבר ממנו, שלא למטרת תפקידו.

לקיחת שוחד

ע"פ סעיף 290 לחוק העונשין תשל"ז-1977, עובד ציבור או עובד תאגיד המספק שירות לציבור, הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו עשר שנות מאסר.

כחלופה לעונש המאסר, מורשה בית המשפט להשית קנס שסכומו פי ארבעה משווי טובת ההנאה שהשיג או התכוון להשיג או קנס משמעותי של מעל מיליון ₪. באם מבצע החברה היו תאגיד, סכום הקנס יכול להגיע למעל שני מיליון ₪.

ע"פ רוב, גוזרים בתי המשפט עונשים משולבים של מאסר וקנס.

מתן שוחד

סעיף 291 לחוק העונשין תשל"ז-1977 קובע, כי הנותן שוחד לעובד ציבור או עובד תאגיד המספק שירות לציבור, בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו

מתן שוחד לעובד ציבור זר

ע"פ סעיף 291א, הנותן שוחד לעובד ציבור זר בעד פעולה הקשורה בתפקידו, כדי להשיג, להבטיח או לקדם פעילות עסקית או יתרון אחר בנוגע לפעילות עסקית, דינו כדין נותן שוחד לפי סעיף 291, כלומר שבע שנות מאסר או קנס גבוה של כמעט מיליון ₪.

לצורך הגשת כתב אישום בעבירת מתן שוחד לעובד ציבור זר, נדרשת הסכמת היועץ המשפטי לממשלה.

שוחד בתחרויות

שוחד בתחרויות הינה תופעה המוכרת לנו בעיקר מעולמות הספורט. מעבר להשפעה על קבוצות ואוהדי הקבוצות, "משחק מכור" יכול להוביל למשל להתעשרות שלא כדין של נותן שוחד במסגרת טפסי מזל בהם מהמרים על תוצאות הספורט.

סעיף 292 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 קובע, כי הנותן שוחד בכוונה להשפיע על קיומן, מהלכן או תוצאותיהן של תחרות ספורט או תחרות אחרת שיש לציבור ענין בקיומן או בתוצאותיהן, דינומאסר שלוש שנים.

עוד קובע הסעיף כי דין לוקח השוחד כדין נותן שוחד. כלומר שבע שנות מאסר או קנס משמעותי.

תיווך בשוחד ותמורה אסורה לבעל השפעה ניכרת

בהתאם לסעיף 295 לחוק העונשין תשל"ז-1977, המקבל כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת על מנת לתת שוחדדינו כלוקח שוחד. אין זה משנה אם ניתנה בעד תיווכו תמורה, לו או לאחר, ואם התכוון לתת שוחד ואם לאו.

עוד נקבע, כי המקבל שוחד בכל דרך על מנת שיניע בעצמו או על ידי אחר, עובד ציבור או עובד ציבור זר למשוא פנים או להפליהדינו כדין לוקח שוחד. כלומר שבע שנות מאסר או קנס משמעותי.

כמו כן, אדם בעל השפעה ניכרת על בחירתו של מועמד לתפקיד ראש הממשלה, שר, סגן שר, חבר כנסת או ראש רשות מקומית, המקבל כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת, כדי שיניע בעצמו או על ידי אחר, מועמד לעשות פעולה הקשורה לתפקידו, דינושלוש שנות מאסר. באם האדם קיבל כאמור כדי להניע מועמד למשוא פנים או להפליהדינו כדין לוקח שוחד.

משרדנו מתמחה בייעוץ, ייצוג וליווי חשודים ונאשמים בעבירות מרמה והונאה על כל שלבי ההליך, לרבות מתן ייעוץ לפני חקירה וייצוג בבתי המשפט. עו"ד פלג מעניק לכל לקוח יחס אישי ונלחם עבורו באופן חסר פשרות, במקצועיות, יסודיות, תוך העמקה בפרטים ומציאת או המצאת פתרונות חדשניים למען כל לקוח באופן המותאם אליו. עו"ד פלג יוצא פרקליטות ובכך נהנים לקוחותיו מהכרתו את גוף התביעה הגדול בישראל "מבפנים" ואור זאת, נהנים לקוחותיו מיתרונו ביכולת לראות כל תיק משני צדי המתרס והבנת שיקולי התביעה והמשטרה. במידה וזומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בעבירות מרמה והונאה, פנה ללא דיחוי להתייעצות עמנו בטלפון 077-3320239 או 050-8151527. נשמח לסייע, להילחם עבורך ולפתור את מצוקתך על הצד הטוב ביותר תוך שמירה על סודיות וחיסיון מוחלט.

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם: