חבלה ברשלנות

עבירת חבלה ברשלנות נועדה להתמודד עם מקרים בהם נגרמת לאדם חבלה שלא בכוונה, בנסיבות בהן הפוגע אינו מודע לטיב המעשה שלו והשלכותיו, מקום בו אדם אחר בנעליו יכול היה להיות מודע. ניסיון החיים מלמד כי חוסר תשומת לב, טעות, חובבנות, הפרת נהלים, עייפות, פזיזות וכיוצ"ב, מהוות סיבות בולטות המובילות אדם לגרום חבלה ברשלנות לחברו או בן משפחתו. 

איך מוכיחים חבלה ברשלנות?

סעיף 341 לחוק העונשין מסדיר את עבירת החבלה ברשלנות ולפיו "העושה מעשה שלא כדין, או נמנע מעשות מעשה שחובתו לעשותו, והמעשה או המחדל אינם מן המפורטים בסעיפים 338 עד 340, ונגרמה בהם חבלה לאדם, דינו – מאסר שנה".

מכאן, לצורך הרשעת אדם בעבירה זו, תנאי ראשוני הוא כי נגרמה חבלה, ובנוסף, תידרש התביעה להוכיח כי הפוגע נטל סיכון בלתי סביר ביחס לגרימתה או לסכנה שהובילה אליה.

כמו כן, תידרש התביעה להוכיח שניים:

קשר סיבתי עובדתי בין המעשה או המחדל מצד הפוגע לבין תוצאת החבלה שנגרמה לנפגע. 

קשר סיבתי משפטי – המהווה מבחן נורמטיבי ערכי, לפיו נבחנת השאלה באילו מצבים ראוי להטיל אחריות פלילית ואיזה לא.

חבלה ברשלנות

בטרם יקבע בית המשפט בדבר השאלה אם אדם ביצע חבלה ברשלנות, יש לרדת לשורש ההתנהלות שקדמה לאירוע; בין היתר, במקרים המתאימים, ראוי לבחון מה מידת הסיכון שנטל הנאשם, האם פעל בסבירות או לא, האם היו נהלים שמטרתם למנוע את התוצאה, אם כן מהם וכיצד יושמו בפועל, האם הפוגע היה מודע למעשיו ולסכנה הנגזרת ועוד כהנה וכהנה. 

זומנת למשטרה או הוגש נגדך כתב אישום? פנה אלינו מיידית

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נחוש ותקיף של חשודים ונאשמים בעבירות חבלה ברשלנות ובתוך כך, מעניק המשרד ייעוץ משפטי הדוק, זמין ודיסקרטי. לצד זאת, משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם מומחים מתחומי הרפואה, ההנדסה, הבטיחות והתעבורה, אשר במקרים המתאימים מספקים חוות דעת מקצועית ואף מעידים במשפט, לצורך השגת התוצאה הטובה ביותר האפשרית עבור הלקוח. 

אם זומנת לחקירה במשטרה או במסגרת כל גוף אחר או באם הוגש כנגדך כתב אישום – פנה מיידית להתייעצות עימנו בטלפון 050-8151527 ונשמח לפעול בנחישות בכל מישור חוקי למענך.

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן