נפגעי עבירה

נפגעי עבירה

מאחר ונפגעי העבירה אינם צד להליך אלא עדי תביעה בלבד, שמירה על האינטרס שלהם מהווה שיקול אחד, מבין שיקולים רבים, המנחים את התביעה. מציאות זו יוצרת מורכבות קשה: מחד, קיים רצון להגיש תלונה ושימוצה הדין עם העבריין. מאידך, קיים חשש שמא התלונה לא תטופל כראוי והתיק ייסגר כך שכל המאמצים האדירים שהושקעו בהגשת התלונה היו לחינם. ואם לא די, לחשש מוצדק זה, מצטרף פעמים רבות חשש נוסף שמא אותו עבריין או מי מטעמו יפעלו לנקום על ניסיון הפנייה למשטרה. 

ואכן, ניסיון החיים מלמד כי תיקים פליליים באמת נסגרים פעמים רבות, שלא בצדק, בנימוקים שונים, כדוגמת העדר ראיות מספיקות, חוסר עניין לציבור ואף מחוסר אשמה. במקרים אחרים, אנו עדים לענישה מקלה, כזו שאינה הולמת את הכאב והטראומה שחוו נפגעי העבירה וייסחבו כך נראה על גבם לשארית חייהם. 

מטעמים אלו ואחרים, קיימת חשיבות מכרעת בפנייה מידית לעורךדין פלילי המנוסה בעבודה מול המשטרה והפרקליטות, אשר ידע לפנות לגורמים הרלוונטיים על מנת למצות את זכויותיכם ולמנוע מצב בו עניינכם יוזנח ולא יטופל ברצינות ובאחריות הנדרשת. עורךהדין יוכל לעקוב מקרוב אחר התקדמות הטיפול בתיק ולוודא כי המדינה עושה עבודתה נאמנה, החל מניהול חקירה מעמיקה ומקצועית כנגד הפוגע ועד גזירת עונש הולם כנגד העבריין ופסיקת פיצויים. במקביל, יוכל עורך הדין לפעול באפיקים המשפטיים הרלוונטיים על מנת לוודא קיומה של הגנה כנגד הפוגע בדרך של צווי הרחקה, איסור יצירת קשר, צווי פיקוח ועוד ועוד. 

בנוסף לכך, מעורבות עורךדין פלילי מסייע בפן הנפשי בעצם היותו נוכח למען נפגע העבירה, קשוב לו ולרצונותיו ומעצם השמעת קולו של הנפגע באופן חד וברור בפני המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט. 

הגשתי תלונה במשטרה והתיק נסגריש מה לעשות?

כן!

אם הגשת תלונה והמשטרה או הפרקליטות סגרו את התיק, ניתן להגיש ערר על החלטת הסגירה וזאת בתוך 60 ימים מיום קבלת ההודעה על סגירת התיק.

במסגרת הערר, ניתן לתקוף את החלטת הסגירה הן מההיבט העובדתי והן מההיבט המשפטי, תוך שניתן להציג ראיות חדשות ולדרוש לבצע פעולות חקירה מתבקשות. 

משך הטיפול בערר על החלטת סגירת התיק יכול לנוע בין מספר שבועות או חודשים ועד שנה ויותרתלוי בהיקף התיק ובמורכבותו. 

למשרדנו הצלחות מוכחות בהליך של הגשת ערר על החלטת סגירת תיק חקירה  אף במקרים שבגדר "כנגד כל הסיכויים". לקוחות המשרד זוכים ליחס מקצועי וקרוב, תוך שמתבצעת עבורם עבודה מעמיקה, יצירתית ובלתי מתפשרת עד השגת התוצאה הרצויה והטובה ביותר עבורם. 

הגשת תלונה כנגד איש משטרה במח"ש

הגשת תלונה כנגד איש משטרה במח"ש, כמוה כהגשת תלונה על כל המשתמע מכך ומשום כך, ישנה חשיבות רבה בליווי ע"י עורךדין פלילי, אשר יפעל בנחישות לקידום הטיפול בתלונתו של נפגע העבירה ושחלילה לא תוזנח. בדרך זו, סיכויי הבשלת התלונה לכדי תיק פלילי כנגד השוטר הפוגע גדלים משמעותית והניסיון מלמד, כי היחס לו זוכה נפגע העבירה רציני ומקצועי יותר.

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן