סחיטה באיומים

בהתאם לסעיף 428 לחוק העונשין תשל"ז-1977, סחיטה באיומים היא הנעת אדם לעשות מעשה או להימנע מלעשותו, בדרך של איומים. 

האיומים, כך ע"פ סעיף העבירה, לא חייבים להיות בעל-פה אלא יכולים להתקיים גם בכתב או בהתנהגות, בפגיעה בגופו של אדם, בחירותו, ברכושו, בפרנסתו, בשמו הטוב, או בצנעת הפרט שלו. בנוסף, יכול האיום להתבטא באיום לפרסם או לא לפרסם דבר הנוגע לאדם וכן בדרך של הטלת אימה בדרך אחרת.

יש לשים לב – המונח "בדרך אחרת" הוא סעיף "סל", שמטרתו להחיל את עבירת הסחיטה באיומים בכל דרך נוספת שאינה כתובה בסעיף העבירה ויכולה לעלות על הדעת, בה אדם מניע אדם אחר לעשות, או להימנע מעשיית פעולה שהוא רשאי לעשותה.

סחיטה באיומים

מדובר בעבירה חמורה מסוג פשע, אשר העונש בגינה הוא עד שבע שנות מאסר ובאם מבוצעת העבירה מפני איום או הטלת אימה או במהלכם, העונש יהא עד תשע שנות מאסר. לצד זאת, בתי המשפט נוהגים לגזור גם עונשים נלווים כדוגמת פיצוי, קנס ומאסר על תנאי. 

"פרוטקשן" – עבירת סחיטה באיומים

תופעה מוכרת בכל רחבי הארץ של ביצוע עבירת הסחיטה באיומים, היא גביית דמי חסות המוכרת בשם "פרוטקשן". ע"פ רוב, מתבצעת עבירה זו בכך שגורמים עבריינים פונים לבעלי עסקים וקובעים עובדה או מוסרים "המלצה", לפיה, על אותם בעלי העסקים לשכור את שירותם או אף לשלם להם בתמורה לכך שהם ישמרו על עסקם מפני פגיעה בו. 

ככל שאותם בעלי העסקים אינם נענים לדרישתם, פעמים רבות, עסקם נפגע והם סופגים נזקים כלכליים יקרים והחשד מופנה מידית לאותם גורמים ו/או שלוחיהם. בכך, על פניו, מתקיימת עבירת הסחיטה באיומים, שכן אותם גורמים מניעים בדרכים שונות ויצירתיות את בעל העסק לשלם להם, מתוך ידיעה שאם לא יעשו כן, יבולע להם. 

בשל חומרת העבירה, העונש החמור בגין ביצועה ולאור החשש המובנה משיבוש החקירה בדרך של השפעה על הנסחט – בד"כ נעצר החשוד ועם הגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות כעניין שבמדיניות, להשאיר את הנאשם עצור עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

במידה וזומנת לחקירה בעבירת סחיטה באיומים במשטרה או במסגרת כל גוף אחר או באם הוגש כנגדך כתב אישום בעבירת גניבה מכל סוג שהיא – פנה מיידית להתייעצות עימנו בטלפון 050-8151527 ונשמח לפעול בנחישות ובמיידיות למענך. 

עו"ד איתמר פלג מעניק ליווי אישי מקצועי הדוק החל משלבי טרום החקירה, החקירה והליכי המעצר, דרך ניהול ההליך וייצוג בבית המשפט, בקשות ביניים וכלה בהגשת ערעורים והכל ביצירתיות, מקצועיות, נחישות והתמדה, תוך העמקה בפרטים ושמירה מוחלטת על חיסיון ופרטיות הלקוח, עד השגת התוצאה הטובה ביותר עבורו. 

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן