עורך דין עבירות תקיפה: למה חשוד או נאשם חייבים ייצוג

עבירות תקיפה ואלימות מוגדרות כעבירות פליליות חמורות במערכת המשפט בישראל. תקיפה יכולה לנוע בין תקיפה פיזית "קלה" לבין צורה חמורה יותר של אלימות, כמו תקיפה באמצעות כלי תקיפה וגרימת נזקים חמורים או תקיפה מינית. יש סוגים שונים של עבירות תקיפה ואלימות כדוגמת חבלה בכוונה מחמירה, חבלה חמורה, פציעה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, תקיפת קטין או חסר ישע ועוד.

קיומו של חשד, או כתב אישום המוגש בגין אחת מהעבירות הנ"ל,  עלול לגרום להשלכות חמורות על החשוד או על הנאשם עד כדי עונשי מאסר ממושכים.  בהקשר זה, פגיעה באחר בפזיזות או ברשלנות גם היא אסורה בדין וטומנת בחובה סכנת מאסר.  

אלימות במשפחה אף היא, כמובן,  אסורה ובתי המשפט נוקטים על דרך הכלל גישה מחמירה ומוחשית, בפרט כלפי אלו המתנגדים לטיפול.

למה צריך עורך דין אם אתה חשוד או נאשם בתקיפה?

  1. הגנה על זכויותיך

עורך דין פלילי מנוסה מגן על זכויותיך לאורך כל ההליך המשפטי, החל משלב החקירה הקריטי להליך. עו"ד עבירות תקיפה מוודא שלמרות החשדות הכבדים או כתב האישום החמור, תקבל יחס הוגן וזכויותיך יישמרו תוך שהראיות לכאורה ייבחנו בפקידה.

    2. ייצוג בבית משפט

אם התיק שפתחו נגדך יגיע לפתחו של בית המשפט, עורך דין פלילי המתמחה בעבירות תקיפה ואלימות מייצג אותך. במקרים רבים תוצג אסטרטגיית הגנה במטרה למזער את העונשים או אפילו להביא לזיכוי.

עבירות תקיפה

       3. ניהול משא ומתן על עסקת טיעון

במקרים מסוימים, עורך דין פלילי ינהל משא ומתן מול הפרקליטות או התביעה המשטרתית בקשר להסדר טיעון. הסדר טיעון הוא הסכם שבו הנאשם מסכים להודות באישום קל יותר בתמורה לעונש מופחת. עורך דין מנוסה בתחום עבירות תקיפה יכול לעזור לנהל משא ומתן על הסדר טיעון, שימזער בסופו של דבר את העונש.

       4. ליווי ותמיכה

עורך דין פלילי מספק במקרים רבים תמיכה וליווי לאורך כל התהליך המשפטי. כמי שייצג כמות רבה של חשודים ונאשמים בעבר, הוא יוכל לעזור לך להתמודד עם הלחץ והחרדה של המצב ולספק לך את הכלים הדרושים לסיום מוצלח של ההליך בהתאם לנסיבותיו.

דילוג לתוכן