תקיפת קטין או חסר ישע

תקיפת קטין או חסר ישע

קטין, על פי סעיף 34 לחוק העונשין, הוא אדם שטרם מלאו לו 18 שנים.

בהתאם לסעיף 368ב לחוק העונשין, תקיפת קטין או חסר ישע היא כל מעשה תקיפה, פיזית או נפשית, הגורמת לקטין או לחסר הישע, חבלה פיזית או פגיעה נפשית. 

חסר ישע, על פי סעיף 368א לחוק העונשין, הוא מי שמחמת גילו, מחלתו או מוגבלותו הגופנית או הנפשית, ליקויו השכלי או מכל סיבה אחרת, אינו יכול לדאוג לצרכי מחייתו, לבריאותו או לשלומו. כלומר אדם שאינו יכול לדאוג לעצמו, בשל לקות גופנית או שכלית.

ישנם  מקרים רבים אשר בהתרחשותם, אדם עלול למצוא עצמו חשוד או נאשם בעבירות תקיפת קטין או חסר ישע; פעמים רבות דווקא הורים מוצאים עצמם חשודים שפגעו בילדיהם במסגרת הורותם, מורים, אנשי חינוך ודת, רופאים, גננות, סייעות ועוד ועוד.

העונש בגין עבירה של תקיפת קטין או חסר ישע הוא עד חמש שנות מאסר ואילו היא התוקף אחראי על הקטיןעד שבע שנות מאסר. באם החבלה אשר נגרמה לקטין או לחסר הישע חמורה, קובע החוק עונש של עד שבע שנות מאסר ואם היה התוקף אחראי על הקטיןעד תשע שנות מאסר. 

באם מדובר במספר אירועים או אירוע שחוזר על עצמו, יכול המקרה להיכנס תחת הכותרת של "התעללות בקטין או חסר ישע", אז, צפוי עונש חמור יותר של עד 7 שנות מאסר או עד 9 שנות מאסרבאם התוקף היה אחראי על הקטין או חסר הישע.

במצב בו נפתח כנגדך תיק באחת העבירות לעיל, מומלץ לפנות מידית לעו"ד המתמחה בעבירות מסוג זה. תדרוך נכון והכנה יעילה ומוקדמת, יכולה לשנות את פני התיק ואף לחרוץ את גורלו לכאן או לכאן. כבר בשלב המקדמי, יש לברר מה טיב החשדות או האשמות, את אמיתותם ולשלול אפשרות כי הופרזו כנגדך תיאורים בדבר פגיעות שלא התרחשו.  

זאת ועוד, פנייה מידית לעו"ד פלילי המתמחה בעבירות תקיפת קטין או חסר ישע, תסייע ותגדיל משמעותית את הסיכויים לביטול הליך הפלילי, או באם הוגש כתב אישום, אזי, להפחית משמעותית את העונש שמבקשת רשות התביעה להשית.  

חובת דיווח

סעיף 368ד לחוק העונשין על תתי סעיפיו, מחיל חובה על אדם, שיש לו יסוד סביר לחשוב שבוצעה "זה מקרוב" עבירה בקטין או בחסר ישע, לדווח על כך בהקדם האפשרי למשטרה או לעובד סוציאלי. באם לא יעשה כן, צפוי לו עונש של שלושה חודשי מאסר.

חובה זו חלה ביחס לכל אדם וכן על בעלי תפקידים שונים, כדוגמת רופא, אחות, עובד חינוך, עובד סוציאלי, עובד שירותי רווחה, שוטר, פסיכולוג, קרימינולוג או עוסק במקצוע פרהרפואי, אנשי צוות במעון או במוסד שבו נמצא קטין או חסר ישע, על אחראי על קטין או חסר הישע וכן ביחס לאנשי צוות במסגרות חינוכיות וטיפוליות.

משרדנו מעניק ייעוץ משפטי ביחס לשאלה האם חלה חובת דיווח ללקוחות פרטיים, תאגידים, אנשי הוראה, חינוך ורפואה ומלווה במידת הצורך את לקוחותיו בהתנהלות מול המשטרה. 

ליצירת קשר חייגו 077-3320239 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

דילוג לתוכן